Aktivity

Pohoda pri chate

Užite si príjemný relax v tichom prostredí prírody s čistým vzduchom a kulisou žblnkotajúceho horského potoka. Ak vás už nudí knižka, využite možnosť prípravy kotlíkového gulášu, opekania alebo grilovania. A deti sa radi zabavia pri hrách pred chatou a na hojdačke.

Výlety do okolia

10 min. - Pod výhliadkou

Od chaty prejdete cez hlavnú cestu na malú lúčinku a pokračujete chodníkom hore cez lesík pomedzi chaty po žltej značke. Dostanete sa na pastvinu s krásnym výhľadom na Zuberec, Oravu aj hory. Žltá značka pokračuje cez „výhliadku“ do sedla Pálenica.

10min. - Masliačka

Pustite sa cestou hore, prejdete most cez potok a po ďaľších 100 metroch sa vám otvorí výhľad na lúku „masliačku“ a hory. Príjemná prechádzka napríklad po obede, ale aj krásna niva na opaľovanie, zbieranie húb, byliniek a v zime sánkovačka.

25 min. - Prameň

Ďalej cestou popod „masliačku“ prejdete druhý most cez potok a po cca. 200 metroch odbočíte vľavo cez mostík k vodnému zdroju. Naľavo v rohu pramení ľadová kryštálová voda z hôr. Dobré osvieženie najmä, ak pokračujete na „vyhliadku“.

40 min. - Vyhliadka

Ďalej po ceste (prosím rešpektujte tabule TANAP-u) sa popri lesáckej chate vyberiete vpravo. Na vyhliadke sa vám rozprestrie celé údolie s dedinou Zuberec. Tadiaľto pokračuje žltá značka do sedla Pálenica od bodu pod Vyhliadkou kadiaľ sa môžete vrátiť na chatu alebo pokračovať do susednej doliny.

60 min. - Úplaziky

V susednej doline za družstvom nájdete krasové útvary Úplaziky, odtiaľ sa na chatu môžete vrátiť aj do družstva vpravo kopcom cez bod pod vyhliadkou, alebo dokončiť okruh cez dedinu.

60 min. - Skanzen

Vyberte sa cestou dole, cca. po 250 m prejdite popri penzióne U Michala k hotelu Tatra West. Za motelom nájdete lávky cez potok a nimi sa dostanete na autobusovú zastávku a hlavnú cestu – smer skanzen; Roháče; Zverovka. Cestu lemuje bežkárska a cyklistická trasa po ktorej sa dostanete k múzeu oravskej dediny (skanzen), k amfiteátru a k Brestovkej jaskyni. Využite ponuku miestnych špecialít v kolibe a v krčme U mlynára.